People
Behoud van personeel: Autotaalglas blinkt uit in werkgeluk en betrokkenheid
Bij vibber geloven we dat betrokken en gelukkige medewerkers de sleutel zijn tot het succes van elke...
vibber. Vooruit in beweging, bewogenheid en resultaat.
In 2015 klopte Alderik Bos, directeur van Liftintermediair, aan bij vibber assets. Hij wilde meer grip op de kosten van het wagenpark en focus aanbrengen op de kerntaken hiervan. Nadat we de operationele ontzorging van het beheer en het beheer van de kosten hadden gerealiseerd, werd een verschuiving gemaakt naar duurzaamheid, waarbij sturing op brandstofverbruik en CO2-uitstoot centraal staat. Sindsdien nemen wij alle operationele activiteiten van het wagenparkbeheer bij Liftintermediair uit handen.
Denk hierbij aan het beoordelen van onderhouds- en reparatieoffertes, het controleren van onderhoudsfacturen, brandstofbeheer, verzekeringen, afwikkeling van schades, het zijn van een aanspreekpunt voor de berijders en meer. Alderik Bos: “Bij vibber staat proactief handelen om de klant te ontzorgen voorop, dat is wel duidelijk!”
Liftintermediair geeft sinds 2002 gespecialiseerd advies over onderhoud, beheer, renovatie en het vervangen van liften, roltrappen, gevelliften en automatische deuren. Het bedrijf begeleidt de klant met kennis van zaken naar meer grip op het beheer. Liftintermediair heeft veel kennis over en ervaring in de liftbranche, waardoor ze alles uit handen kunnen nemen; van het inhoudelijk beoordelen van de offertes tot het beheersen van de facturenstroom, niets is te gek! Omdat elke locatie anders is, kijkt Liftintermediair steeds goed naar elke situatie. Zo zorgen ze ervoor dat alle klanten verzekerd zijn van de juiste liftinstallatie, zonder dat de klant hier omkijken naar heeft. Een soort vibber dus, maar dan voor liften!
Wij zijn begonnen met het vaststellen van de huidige situatie van het wagenparkbeheer bij Liftintermediair. Vervolgens hebben wij samen met Liftintermediair aan de hand van de gewenste situatie een plan opgesteld. Liftintermediair had behoefte aan ontzorging op het gebied van operationeel beheer, beheersing van kosten en sturing op duurzaamheid. We hebben gekeken naar de samenstelling van het wagenparkbeheer bij Liftintermediair. Bij Liftintermediair is dit een combinatie van eigen voertuigen en lease voertuigen. Vanuit de huidige beheersactiviteiten, het huidige beleid en de huidige communicatielijnen hebben we concreet gemaakt hoe we hierin konden ontzorgen.
Nadat we de gewenste situatie hadden vastgesteld, zijn we gestart met de implementatie. We gebruiken overzichtelijke beheersoftware waarin alle voertuigen en materieelstukken worden beheerd. Daarnaast worden ook alle keuringsdata door middel van een RDW-koppeling gesynchroniseerd. Naast het invoeren van alle gegevens zijn we ook in gesprek gegaan met de berijders en betrokkenen. Samen hebben we goede afspraken gemaakt over de gewenste afstemming en communicatie over het wagenparkbeheer.
Zodra de implementatie is afgerond, is vibber verantwoordelijk voor het beheer. We rapporteren maandelijks aan Liftintermediair over de kosten per voertuig per maand, de Total Cost of Ownership (TCO) versus de Real Cost of Use (RCU), de brandstofmonitor met CO2-uitstoot en de voortgang op het gebied van duurzaamheidsdoelstellingen. Ook kijken we periodiek met Liftintermediair samen naar het beheer en de resultaten.
Duurzaamheid is voor zowel Liftintermediair als ons een belangrijk speerpunt. De afgelopen periode hebben wij verschillende acties ondernomen om de CO2-uitstoot en de uitstoot van NOX en PM-deeltjes verder te verlagen. Dit hebben we gedaan door middel van een brandstofcompetitie onder de berijders, door geen dieselvoertuigen meer aan te schaffen, de CO2 uitstof van nieuw aan te schaffen voertuigen te maximeren en door een CO2 compensatie in te voeren.
We zijn onwijs trots op de stappen die we samen met Liftintermediair hebben gezet. Ook directeur Alderik Bos is tevreden: “Vibber heeft onze behoefte om duurzaamheid vorm te geven weten te vertalen naar concreet meetbare acties, waarin ons hele team betrokken wordt. Daardoor leeft het in onze volledige organisatie.”
vibber. Toekomstgericht met aandacht voor continuïteit en duurzaamheid.
Neem vooral contact met ons op!
Lange Kleiweg 56c
2288 GK Rijswijk
hallo@vibber.nl
+31 (0)70 204 4242
audits@vibber.nl
+31 (0)70 204 4045
hallo@semcostyle.nl
+31 (0)70 204 4264