het beheren van het wagenpark van Liftintermediair

vibber. Vooruit in beweging, bewogenheid en resultaat.

In 2015 klopte Alderik Bos, directeur van Liftintermediair, aan bij vibber. Hij wilde meer grip op de kosten van het wagenpark en focus aanbrengen op de kerntaken hiervan. Nadat we de operationele ontzorging van het beheer en het beheer van de kosten hadden gerealiseerd, werd een verschuiving gemaakt naar duurzaamheid, waarbij sturing op brandstofverbruik en CO2-uitstoot centraal staat.

Sindsdien nemen wij alle operationele activiteiten van het wagenpark uit handen. Denk hierbij aan het beoordelen van onderhouds- en reparatieoffertes, het controleren van onderhoudsfacturen, brandstofbeheer, verzekeringen, afwikkeling van schades, het zijn van een aanspreekpunt voor de berijders en meer. Alderik Bos: “Bij vibber staat proactief handelen om de klant te ontzorgen voorop, dat is wel duidelijk!”

over Liftintermediair

Liftintermediair geeft sinds 2002 gespecialiseerd advies over onderhoud, beheer, renovatie en het vervangen van liften, roltrappen, gevelliften en automatische deuren. Het bedrijf begeleidt de klant met kennis van zaken naar meer grip op het beheer. Liftintermediair heeft veel kennis over en ervaring in de liftbranche, waardoor ze alles uit handen kunnen nemen. Van het inhoudelijk beoordelen van de offertes tot het beheersen van de facturenstroom, niets is te gek! Omdat elke locatie anders is, kijkt Liftintermediair steeds goed naar elke situatie. Zo zorgen ze ervoor dat alle klanten verzekerd zijn van de juiste liftinstallatie, zonder dat de klant hier omkijken naar heeft. Een soort vibber dus, maar dan voor liften!

volledige ontzorging

Om ervoor te zorgen dat onze oplossingen op de juiste manier geïmplementeerd worden, hebben we eerst gekeken naar de huidige situatie, om vervolgens samen met Liftintermediair te kijken naar de gewenste situatie. Liftintermediair had behoefte aan ontzorging op het gebied van operationeel beheer, beheersing van kosten en sturing op duurzaamheid. We hebben gekeken naar de samenstelling van het wagenpark en materieel dat beheerd moet worden. Bij Liftintermediair is dit een combinatie van eigen voertuigen en lease voertuigen. Vanuit de huidige beheersactiviteiten, het huidige beleid en de huidige communicatielijnen hebben we concreet gemaakt hoe we hierin konden ontzorgen.

Nadat we de gewenste situatie hadden vastgesteld, zijn we gestart met de implementatie. We gebruiken overzichtelijke beheersoftware waarin alle voertuigen en materieelstukken worden beheerd. Daarnaast worden ook alle keuringsdata door middel van een RDW-koppeling gesynchroniseerd. Naast het invoeren van alle gegevens zijn we ook in gesprek gegaan met de berijders en betrokkenen. Samen hebben we goede afspraken gemaakt over de gewenste afstemming en communicatie over het wagenparkbeheer.

Zodra de implementatie is afgerond, is vibber verantwoordelijk voor het beheer. We rapporteren maandelijks aan Liftintermediair over de kosten per voertuig per maand, de Total Cost of Ownership (TCO) vs. de Real Cost of Use (RCU), de brandstofmonitor met CO2 uitstoot en de voortgang op het gebied van duurzaamheidsdoelstellingen. Ook kijken we periodiek met Liftintermediair samen naar het beheer en de resultaten.

waar we trots op zijn

Duurzaamheid is voor zowel Liftintermediair als ons een belangrijk speerpunt. De afgelopen periode hebben wij verschillende acties ondernomen om de CO2 uitstoot en de uitstoot van NOX en PM-deeltjes verder te verlagen. Dit hebben we gedaan door middel van een brandstofcompetitie onder de berijders, door geen dieselvoertuigen meer aan te schaffen, de CO2 uitstof van nieuw aan te schaffen voertuigen te maximeren en door een CO2 compensatie in te voeren.

We zijn onwijs trots op de stappen die we samen met Liftintermediair hebben gezet. Ook directeur Alderik Bos is tevreden: “Vibber heeft onze behoefte om duurzaamheid vorm te geven weten te vertalen naar concreet meetbare acties, waarin ons hele team betrokken wordt. Daardoor leeft het in onze volledige organisatie.” 

vibber. Toekomstgericht met aandacht voor continuïteit en duurzaamheid.

wat ons bezighoudt
Benieuwd wat ons bezighoudt? Hier vind je ons nieuws, onze cases, blogs en meer.

Vibber

ontdek vibber in onze bedrijfsvideo

W&D consultants en WEL Company, twee bedrijven, één DNA. Humor, strijdlust en broederschap. Beide gestart vanuit een passie voor...

Vibber

van W&D consultants en WEL Company naar vibber

Twee bedrijven, één DNA. Speciaal voor de lancering van vibber creëerden wij een uniek boek dat het...

Projects

de digitalisering van aftersales binnen Toyota

Binnen steeds meer automotive organisaties is een digitale transformatie van aftersales-processen zichtbaar....

Projects

assetbeheer & organisatieontwikkeling voor de Gemeente Maassluis

Gemeente Maassluis stond voor de uitdaging om haar eigen wagenpark en materieel te verduurzamen tegen...

People

meer autonomie en zelfsturing voor Neo-Mundo

Mijke Eggink, eigenaresse van Neo-Mundo, is gefascineerd door de theorieën over autonomie en zelfsturing...

Vibber

vibber academy

Vibber staat voor vooruitgang en beweging. Om dit te realiseren, is persoonlijke ontwikkeling en het werven van kennis binnen jouw organisatie een must. Door hierop te focussen,...

People, Projects

hét antwoord op een dalende aftersalesbijdrage

Het rendement binnen de automotive-retail (en dan vooral van dealerbedrijven) staat al jaren onder de druk....

Audits

respect voor de relatie tussen importeur en dealer

Hoe betrouwbaar auto’s ook zijn, het kan natuurlijk altijd voorkomen dat er binnen de garantietermijn iets...

Meer weten?

Neem vooral contact met ons op!

Bandijkweg 46A
2676 LJ Maasdijk

hallo@vibber.nl
+31 (0) 174 730 419

© 2020 vibber B.V.