Assets
Partnerreferentie Ultimo en vibber
Een ijzersterke samenwerking in de fleetmanagement en logisitieke sector. Lees hier over het...
vibber. Vooruit in beweging, bewogenheid en resultaat.
Hoe betrouwbaar auto’s ook zijn, het kan natuurlijk altijd voorkomen dat er binnen de garantietermijn iets gerepareerd of vervangen moet worden. Dealerbedrijven hoeven deze werkzaamheden en/of onderdelen niet door te belasten aan hun klant, maar mogen deze – via de importeur – claimen bij de fabrikant. In het garantiehandboek staan afspraken en procedures rondom garantieclaims. Om grip op de naleving van garantieprocedures te krijgen én te houden, laten de meeste importeurs periodiek audits uitvoeren door een onafhankelijk audit bureau. Mitsubishi Motor Sales Nederland kiest voor deze audits voor vibber.
“We willen de eerste zijn. We willen de beste zijn.” De mensen van Mitsubishi Motors beschouwen zichzelf als pioniers. Onder meer door het creëren van innovatieve voertuigen. In 1982 introduceerde Mitsubishi de Pajero. Deze auto introduceerde een nieuwe generatie SUV’s. De i-MiEV werd in 2009 gelanceerd, ’s werelds eerste volledig elektrisch aangedreven auto die beschikbaar werd voor een groot publiek. De introductie van de Outlander PHEV in 2013, de eerste plug-in hybride SUV, markeerde weer een nieuw tijdperk.
In 2020 bestaat Mitsubishi Corporation maar liefst 150 jaar. Dit conglomeraat bestaat uit een alliantie van scheepswerven, industrieën en internationale handelshuizen. Vanzelfsprekend zijn de mensen van Mitsubishi trots op hun erfgoed.
In de opdrachtovereenkomst tussen Mitsubishi Motor Sales Nederland en vibber audits staat de volgende doelstelling beschreven: Het bij Mitsubishi dealers toetsen in welke mate voldaan wordt aan de garantieprocedure waarbij objectief, betrouwbaar en juist wordt geauditeerd en waarbij de relatie tussen Mitsubishi Motor Sales Nederland en de dealers wordt gerespecteerd.
Een respectvolle relatie is zeer belangrijk voor Mitsubishi Motor Sales Nederland. Vibbers geven hier invulling aan door zich tijdens een garantieclaim-audit niet op te stellen als een controleur die er uitsluitend op uit is om afwijkingen te constateren. Uiteraard beoordelen wij kritisch of dealers zich houden aan de garantieprocedure. Garantieproces als de garantiedocumentatie worden dan bekeken. Als afspraken afwijken, zullen wij dit ook altijd rapporteren.
Maar we willen de dealer óók vooruit helpen. Bijvoorbeeld door advies te geven over hoe zij hun claimorganisatie kunnen verbeteren teneinde kosten te reduceren. En we zijn ook een luisterend oor als een garantieverantwoordelijke suggesties ter verbetering heeft. De importeur of fabrikant krijgen regelmatig nuttige informatie vanuit de dealerorganisatie. Gelukkig constateren wij ook dat Mitsubishi Motor Sales Nederland hiervoor open staat en ook écht iets doet met de feedback.
Wij voeren de garantieclaim-audits al enkele jaren uit voor Mitsubishi Motor Sales Nederland. En daarbij zijn we uitermate trots op de vorderingen van de dealers. Ieder jaar zien we namelijk weer dat dealers zich meer en meer houden aan de garantieprocedure. Uit de Administratieve Prestatie Index blijkt het aantal afwijkingen steeds verder af te nemen. Daarnaast geven dealers in de online tevredenheidsmeting ook aan dat zij tevreden zijn over vibber als auditbureau. In 2019 scoorden wij een 8,8 als tevredenheidscijfer!
Dat ook Mitsubishi Motor Sales Nederland tevreden is over ons blijkt wel uit de volgende tekst:
“Vibber audits is een professionele partner, maar bovenal een ontzettend plezierig bedrijf om mee samen te werken! De efficiënte en professionele manier van het inplannen en uitvoeren van audits, en de bekwame manier van rapporteren stellen Mitsubishi Motor Sales Nederland in staat in haar dealernetwerk op de juiste manier te kunnen aansturen voor verdere professionalisering.”
vibber. Toekomstgericht met aandacht voor continuïteit en duurzaamheid.
Neem vooral contact met ons op!
Lange Kleiweg 56c
2288 GK Rijswijk
hallo@vibber.nl
+31 (0)70 204 4242
audits@vibber.nl
+31 (0)70 204 4045
hallo@semcostyle.nl
+31 (0)70 204 4264