Assets
Partnerreferentie Ultimo en vibber
Een ijzersterke samenwerking in de fleetmanagement en logisitieke sector. Lees hier over het...
vibber. Vooruit in beweging, bewogenheid en resultaat.
Efficiënt assetbeheer is voor veel organisaties een lastige opgave. Door het gebruiken van deze 5 tips in combinatie met de juiste assetbeheer software, zal het beheren van uw wagenpark efficiënt en winstgevend verlopen. Lees verder om te zien wat vibber assets voor je kan betekenen.
Het invoeren van een keuringsherinnering zorgt ervoor dat auto’s, machines en materieel altijd op tijd gekeurd worden. Daarnaast geeft een keuringsherkenning inzicht in welk object gekeurd is en wanneer het eerstevolgende object gekeurd moet worden. Dit bespaart u als ondernemer een hoop onnodige tijd, geld en energie. Het minimaliseren van onverwachte defecten en misverstanden evenals het maximaliseren van uw inzicht zorgt voor orde en structuur in uw bedrijf.
“Het invoeren van de APK’s en vervaldata in Roadrunner heeft ervoor gezorgd dat wij geen achterstallige APK’s meer hebben. Ook krijgen wij altijd al een maand van tevoren een melding als een object gekeurd moet worden. Alle auto’s, maar ook de brandblussers, ladders en machines worden jaarlijks voorzien van een nieuwe keuring, zodat deze minimaal weer een jaar veilig vooruit kunnen.” – Klantervaring
Het structureel inplannen van onderhoud zorgt ervoor dat uw auto’s, machines en/of materieel minder gerepareerd hoeven te worden. De onderdelen en vloeistoffen die bij onderhoud vervangen worden, kosten namelijk beduidend minder dan een eventuele reparatie welke het gevolg kan zijn van het uitstellen van onderhoud. Met efficiënt asset beheer en focus op goed onderhoud bespaart u op de lange termijn dus kosten!
“Voordat wij Roadrunner hadden aangeschaft, wisten we niet precies wanneer het laatste onderhoud aan de kranen en shovels had plaatsgevonden. Hierdoor was regelmatig het geval dat een kraan stil kwam te staan op een klus, vanwege een defect. Dit kostte alleen maar tijd en geld, maar nu plannen we het onderhoud regelmatig in via Roadrunner. We merken dat we hierdoor meer grip hebben op ons materieelpark en er minder defecten opspelen.” – Klantervaring
Vrachtvervoer is één van de belangrijkste oorzaken van stikstof en CO2 in de lucht. Wilt u verduurzamen en een steentje bijdragen aan het milieu? Dan kan het monitoren van brandstof een mooie eerste stap zijn. Door het brandstofverbruik bij te houden en dit te vergelijken met een standaard weet u exact welke vervoersmiddelen te veel verbruiken. Hieruit kunnen verschillende beslissingen voortkomen, zoals het optimaliseren van een vervoersmiddel of het aanspreken van chauffeurs op hun rijgedrag.
“Door het monitoren van het brandstofverbruik met Roadrunner zijn wij erachter gekomen dat er tankpasfraude werd gepleegd. Dit heeft vele euro’s gekost, maar dankzij het gebruik van Roadrunner zijn we hier snel achter gekomen en hebben we een einde gemaakt aan deze geldverspilling.” – Klantervaring
Door het inzichtelijk maken van de onderhoudshistorie van uw objecten, weet u precies welke reparaties zijn uitgevoerd en hoelang bepaalde onderdelen nog mee kunnen. Aan de hand van de onderhoudshistorie kunt u toekomstige kosten inzichtelijk krijgen, maar ook rotte appels er tussenuit vissen. Als bepaalde objecten telkens weer gebreken hebben, kosten de reparaties en de eventuele stilstand van deze objecten uiteindelijk meer geld dan dat ze opleveren. In zo’n situatie kan door het aanschaffen van een nieuw object dus veel geld en tijd worden bespaard.
“Samen met mijn compagnon kijk ik elk half jaar waar we kosten kunnen besparen. Met één klik op de knop in Roadrunner krijgen wij een overzicht met de gehele onderhoudshistorie van al onze machines en landbouwvoertuigen. Laatst zijn we erachter gekomen dat een aantal van deze landbouwvoertuigen steeds vaker kapotgaan. We hebben besloten om van deze voertuigen afscheid van te nemen en nieuwe aan te schaffen. Zonder het inzicht van Roadrunner zouden we deze voertuigen waarschijnlijk nog steeds in ons bezit hebben met dus veel extra kosten aan reparaties.” – Klantervaring
Door het aanmaken van digitale werkorders wordt onderhoud op tijd ingepland en is het duidelijk wat voor soort onderhoud er uitgevoerd moet worden. Kleine gebreken en schades kunnen tussentijds gemeld worden en aan de werkorder worden toegevoegd. Zodra het onderhoud uitgevoerd wordt, ziet de uitvoerende persoon of het uitvoerende team, exact wat er moet gebeuren. In het kader van duurzaamheid wordt er uiteraard ook een hoop papier bespaard.
“Door het aanmaken van werkorders met Roadrunner hebben wij meer grip gekregen op wie er verantwoordelijk is voor bepaalde werkzaamheden. Ook is het duidelijker voor het personeel in de werkplaats; ze kunnen precies zien wanneer ze welke handelingen moeten uitvoeren. De samenwerking onderling is daardoor een stuk prettiger geworden en is er meer structuur in het bedrijf. Daarnaast hebben wij ook meer inzicht gekregen in de productiviteit van al het werkplaatspersoneel.” – Klantervaring
Goede software is dus cruciaal voor efficiënt asset beheer. Dit bespaart niet alleen tijd en geld, maar is ook ontzettend duurzaam! Tijdens een demo van onze Roadrunner software leggen wij u graag uit wat onze software voor uw wagen-, machine- en /of materieelparkbeheer kan betekenen.
Na het ontvangen van uw aanvraag beantwoorden wij deze nog in dezelfde week. Tijdens de demo zullen wij ingaan op wat klant specifieke onderdelen en belichten wij de unieke functies van onze Roadrunner software en wat deze voor uw organisatie kunnen betekenen.
Twijfel niet langer en vraag de gratis demo van onze Roadrunner software aan. Start vandaag nog met het besparen van geld op uw assetbeheer!
Wil je op de hoogte blijven? Kijk dan op onze LinkedIn pagina.
vibber. Toekomstgericht met aandacht voor continuïteit en duurzaamheid.
Neem vooral contact met ons op!
Lange Kleiweg 56c
2288 GK Rijswijk
hallo@vibber.nl
+31 (0)70 204 4242
audits@vibber.nl
+31 (0)70 204 4045
hallo@semcostyle.nl
+31 (0)70 204 4264